المحرر موضوع: تجربتى مع ‏صيانة بى تك في غاية السوء  (زيارة 708 مرات)

جناح طاير

  • Sr. Member
  • ****
  • مشاركة: 277
    • مشاهدة الملف الشخصي

تجربتى مع ‏صيانة بى تك في غاية السوء

« في: آب 12, 2021, 01:43:53 مسائاً »
من (م.ي): سأحكي لكم عن تجربتى مع ‏صيانة بى تك.. يا جماعة انا بحذركم من شراء أي جهاز ضمانه شركة بي تك B.TECH انا اشتريت غسالة اطباق اريستون وحصل بيها ثقب في القاع بعد سنة ونصف واستخدامى لها نزيه جدا.

واريستون مش بيردوا علينا وكمان بى تيك مش راضيين يبدلوا الغسالة، لان ده طبعاً عيب تصنيع، والغسالة داخل الضمان.

وانا حاليا لجأت لحماية المستهلك والكلام ده بقاله شهريين.

كمية استهتار وعدم احترام وتقدير العميل غير معقولة. انا عايز حد ادارى من شركة بى تيك يرد عليا!
« آخر تحرير: آب 12, 2021, 02:21:29 مسائاً بواسطة جناح طاير »

مستشار

  • Sr. Member
  • ****
  • مشاركة: 375
    • مشاهدة الملف الشخصي

رد: تجربتى مع ‏صيانة بى تك في غاية السوء

« رد #1 في: آب 12, 2021, 02:20:52 مسائاً »
تابعت بعض آراء الناس؛ فقالوا:
  • بي تك معروفين اغلب اجهزتهم بمختلف انواعها فيها مشاكل، وياما الناس حذرت منهم. وحصل معانا موقف مشابه لجهاز من ماركة تانية. ومفيش حد بيقدر يحل معاهم غير حماية المستهلك، حضرتك تابع معاهم.
  • المشكلة في توكيل شركة اريستون، وليس بي تك. احنا اشترينا شاشة وطلع فيها مشكلة ورجعناها، وغيرنا الماركة خالص.
  • اريستون كماركة ممتازة؛ لكن سيئة كصيانة؛ مع بي تك.